Proturječnosti i nedosljednosti serije „Izabrani“ (Chosen)

3296
pregleda

Proturječnosti i nedosljednosti serije „Izabrani“ (eng. Chosen), konkretno 1. i 2. sezone, u odnosu na Bibliju.

Kao što ste vjerojatno upoznati do sad, pozadina glumačke i filmske ekipe očito je rimokatolička, masonska i luciferijanska. Za više na ovu temu pogledajte dokumentarac priložen na dnu. U ovom kritičkom osvrtu više ćemo se baviti samom tematikom serijala, to jest slijedom događaja i prikazom biblijskih aktera.

KRIVI PRIKAZ UČENIKA

U nekoliko navrata Šimun Petar ismijava Ivana Krstitelja nazivajući ga „jezivi Ivan“, između ostalog, zato što jede kukce. Biblija nam kaže da je Ivan Krstitelj bio pun Duha Svetoga još od majčine utrobe, te da je išao ispred Krista u duhu i sili proroka Ilije.

„Jer će biti velik pred Gospodinom i neće piti ni vina ni jakoga pića; i bit će ispunjen Duhom Svetim već od majčine utrobe. I mnogu će djecu Izraelovu obratiti Gospodinu, Bogu njihovu. I ići će pred njim u duhu i sili Ilijinoj da obrati srca otaca k djeci i nepokorne k mudrosti pravednih da spremi Gospodinu narod pripravan.“ /Luka 1,15-17

Isus je rekao da među rođenima nitko nije veći od Ivana Krstitelja.

„Zaista, kažem vam: Među onima koji su rođeni od žene nije ustao veći od Ivana Krstitelja, no onaj najmanji u kraljevstvu nebeskom veći je od njega.“ /Matej 11,11

I sada kada vam režiser ovog serijala prikaže nekog poput Ivana Krstitelja kao jezivog, i to od strane Petra, to graniči s blasfemijom. Vrlo ozbiljna kriva predodžba koja se daje o Ivanu Krstitelju, pretpostavljajući kao da nešto nije u redu s tim čovjekom. Djeluje kao hula na Duha Svetoga. Jer je Ivan bio upravo takav zbog prisutnosti Duha Svetoga u njegovom životu od začeća.

Drugi problem je prikaz Šimuna Petra kao problematičnog, svađalice, kockara, pijanice, rimskog doušnika, te se suptilno implicira da je počinio preljub. Na osnovu Petrovog priznanja da je grešnik, konstruirana je ličnost kakva nam nije prikazana u Bibliji.

„Kada Šimun Petar to vidje, pade on Isusu do koljena, rekavši: ‘Idi od mene, jer sam grešan čovjek, Gospodine.’“ /Luka 5,8

Referenca je na Izaiju:

„Tada rekoh: ‘Jao meni! propadoh; jer čovjek sam nečistih usana i prebivam usred naroda nečistih usana: jer oči moje vidjele su Kralja, GOSPODINA nad vojskama.’“ /Izaija 6,5

Daleko od toga da smo svi grešni koji smo došli Isusu, ali nadodavati biblijskom tekstu, nagađati i insinuirati nešto o čemu nemamo uvida je pogrešno.

SLIJED POZIVANJA UČENIKA

Primjerice, Filip je pozvan da slijedi Isusa dan nakon što je Petar sreo Isusa.

„Idući dan htjede Isus poći u Galileju pa nađe Filipa i reče mu: ‘Slijedi me.’“ /Ivan 1,43

U seriji vidimo da je Petar upoznao Isusa u 4. epizodi 1. sezone, dok je Filip pozvan da slijedi Isusa tek u 2. epizodi 2. sezone, što znači da su morali proći dani i mjeseci. Također je pogrešno prikazan i način poziva, ispada da je Filip odlučio slijediti Isusa gotovo prije nego što ga je Isus pozvao, budući da istovremeno izgovaraju poziv i pristanak.

Drugi problem je poziv Natanaela, kojeg se predstavlja kao propalog arhitekta koji potom odlazi u kafić i naručuje najjače piće. Drugi dan se Filip morao popeti kroz prozor kako bi došao do Natanaela onesviještenog od pijanstva.

S druge strane, Biblija prikazuje Natanaela kao pravog Izraelca u kojem nema prijevare. Djeluje li vam ovaj prikaz kao pravi Izraelac? Iako ga Isus kasnije u seriji naziva tako, riječi nemaju smisla u svjetlu onoga kako je prikazan.

„Ugleda Isus Natanaela gdje dolazi k njemu pa reče za nj: ‘Evo pravoga Izraelca u kome nema lukavstva!’“ /Ivan 1,47

K tome, vrijeme kada je Natanael pozvan, baš poput Filipa, proturječi Bibliji. Prema Bibliji Natanael i Filip pozvani su istoga dana, a to je bilo odmah idućeg dana kada je Petar susreo Isusa, a ne dane i mjesece nakon, kao što se prikazuje u seriji. Prema seriji, Filip je pozvan u 2. epizodi 2. sezone, a Natanael je pozvan čak u 3. epizodi 2. sezone. Velika odstupanja od novozavjetnog vremenskog slijeda.

Također postoji kontradikcija kada je pozvan Matej. Prema Evanđelju po Luki, Matej je pozvan nakon Isusove propovijedi na Gori. Sezona 2. završava s propovijedi na Gori, dok je Matej pozvan mnogo ranije u 1. sezoni, 7. epizodi.

„A kada je odlazio odande, ugleda Isus čovjeka koji se zvao Matej gdje sjedi u carinarnici; i reče mu: ‘Slijedi me!’ I ustade on i pođe za njim.“ /Matej 9,9

Ovo su samo tri kontradikcije vezano na vremenski slijed kako su učenici pozivani. Ima ih mnogo više.

Uz to, Mateja se prezentira kao autističnog. A u jednoj sceni Petar želi nokautirati Mateja, znači da imate Šimuna Petra koji je sada Isusov učenik, a želi udariti nekoga s autizmom. Nije li to malo čudno? Kao da se nastoji prikazati učenike grešnijima nego što jesu, kako bi se svi grešni ljudi koji gledaju seriju mogli poistovjetiti i osjećati udobno u svojim grijesima. Jer ako Isus voli njih, onda zasigurno voli i nas u našoj grešnosti. Ali ne sa ciljem da nas izbavi od grijeha. Daleko od toga da Isus ne voli svakog grešnog čovjeka, ali ga ne ostavlja u njegovom grijehu, ukoliko mu vjernik podređuje svoj život. To je bitna razlika.

Više na temu slijeda i općenito neke greške i nedostatci kroz 1. sezonu u članku: Biblijski osvrt na TV seriju „Izabrani“.

PRIKAZ ISUSA KRISTA

Od samog početka Isus prolazi Galilejom propovijedajući pokajanje. Njegova je poruka ista kao i ona Ivana Krstitelja. Zapravo, kada je Herod čuo Isusa, pomislio je da je Ivan Krstitelj uskrsnuo od mrtvih. Toliko je njihova poruka bila istovjetna.

„Otada poče Isus propovijedati i govoriti: ‘Pokajte se: jer približilo se kraljevstvo nebesko.’“ /Matej 4,17

„U ono doba dočuo je Herod tetrarh glas o Isusu; i reče on svojim slugama: ‘To je Ivan Krstitelj. Uskrsnuo je od mrtvih i zbog toga te sile djeluju u njemu.’“ /Matej 14,1-2

Kada je Isus pitao učenike što ljudi kažu o Njemu, neki su rekli da je Ilija, drugi da je Ivan Krstitelj, treći da je Jeremija ili jedan od proroka, toliko su ovi ljudi nalikovali Isusu.

„Oni odgovoriše: ‘Neki vele da si Ivan Krstitelj, neki da si Ilija, a drugi da si Jeremija ili jedan od proroka.’“ /Matej 16,14

S druge strane, u seriji se Isus prikazuje ni blizu kao ovi ljudi. Što su ovi ljudi radili? Svi su imali samo jednu poruku za čovječanstvo: „Pokajte se da vam se izbrišu grijesi.“ Riječ „pokajanje“ gotovo da se i ne spominje u seriji, čak ni u ključnim trenucima kada bi se te riječi direktno trebale čuti od Isusa. Primjerice, potpuno je izostavljena riječ „pokajanje“ u seriji iz sljedećeg stiha.

„Nisam došao zvati pravednike, nego grešnike [na pokajanje].“ /Luka 5,32

Također su brojne scene u kontradikciji s Biblijom. Prva scena je kada lažni „Krist“ iz „Izabranih“ pokušava pripremiti i uvježbati svoju propovijed. Druga je kada mu Matej pomaže u osmišljanju sadržaja za propovijed. Ispada kao da Isus pokušava napamet naučiti propovijed koju će govoriti, a onda ga Matej ispravlja i savjetuje. Ovo je apsolutno u proturječju s Biblijom, zapravo nezamislivo i apsurdno da bi Isusa netko od učenika trebao podučavati. Nepojmljivo za Isusa koji ne govori sam od sebe, nego kako mu Otac govori.

„Jer ja nisam govorio sâm od sebe, nego Otac, koji me poslao, on mi je dao zapovijed što da kažem i što da govorim. I znam da je zapovijed njegova život vječni: stoga ono što ja govorim, onako govorim kako mi je rekao Otac.“ /Ivan 12,49-50

Sve što je Isus govorio u učenju i propovijedanju došlo je od Oca. Očita kontradikcija. Veoma tjelesna i nebiblijska prezentacija Isusa.

RAZGOVOR IVANA KRSTITELJA I ISUSA

Raspravljali su treba li se suprotstaviti kralju Herodu zbog incesta i preljuba. Kao da se Isus brani zašto se ne želi miješati, a onda nagovara Ivana Krstitelja da se ne konfrontira. Djeluje da je Ivan Krstitelj pravedniji od Isusa, govoreći Isusu zašto Herod griješi i zašto ga treba opomenuti.

Isus kaže da nije spreman ulaziti u detalje vezano za Mojsijev Zakon, te da je ovdje zbog veće svrhe od kršenja Zakona. Ivan Krstitelj potom predbacuje Isusu da se čini da nije spreman za mnogo toga. Zamislite to! Kao da Isus minimizira grijeh preljuba govoreći da su ljubavni odnosi vladara i kraljeva oduvijek bili velika fascinacija ljudima, i da ne vidi razlog zašto se Ivan Krstitelj toliko na to fokusira.

Pravi Ivan Krstitelj iz Biblije nikad ne bi dovodio u pitanje Isusov autoritet ili pravednost, niti bi Isus bio ovako zbunjen, nesiguran i tolerantan po pitanju grijeha. Herod je zaslužio ukor i Ivan Krstitelj je postupio baš kao što bi svaki prorok prije njega, ili sam Isus, pozvavši ga na pokajanje i obraćenje od zlih djela.

„On je taj koji za mnom dolazi, a prije mene je, komu ja nisam dostojan odriješiti remen na obući.“ /Ivan 1,27

Jednostavno je nemoguće zamisliti da bi Ivan Krstitelj vodio ovakvu konverzaciju s Isusom, uvjeravajući Isusa zašto je Herod zaslužio ukor. Sablasno!

UPITNO UHIĆENJE ISUSA

U seriji postoji scena uhićenja Isusa zbog dovođenja u pitanje rimskog autoriteta. Kasnije je pušten, a učenici se ljutili jer im se nije javio čim je pušten. Međutim, u evanđeljima ne postoji nikakva naznaka da je Isus bio uhićen prije konačnog uhićenja i suđenja nakon čega je razapet. Naprotiv, Biblija strogo implicira da su ga ljudi pokušavali uhvatiti, kamenovati, ubiti, ali bi im uvijek pobjegao, jer Njegov čas još uvijek nije bio došao.

„Tada ga htjedoše uhvatiti; no ipak nitko ne stavi ruku na nj, jer još ne bijaše došao njegov čas.“ /Ivan 7,30

„Te riječi izrekao je Isus u riznici dok je poučavao u Hramu; no nitko ga nije uhvatio, jer još ne bijaše došao njegov čas.“ /Ivan 8,20

RASPRAVA NIKODEMA I FARIZEJA

Diskusija započinje vezano za Ivana Krstitelja koji je citirao Izaiju naviještajući Krista koji dolazi iza njega. Farizej tvrdi da je Ivan Krstitelj pripisao Izaijine riječi svom zemaljskom nasljedniku (Isusu) koji bi trebao biti Bog, te da je njemu nemoguće da Bog uzme ljudsko obličje. Farizej pogrešno tumači Božju Riječ, a umjesto da ga Nikodem ispravi po Riječi, upušta se u nelogično argumentiranje. Za jednog velikog učitelja kao što je Nikodem ne očekuje se da koristi takav površan i nelogičan argument. Jednostavno je mogao citirati stihove iz Postanka gdje se sam Bog ukazao Abrahamu u obličju čovjeka:

„I ukaza mu se GOSPODIN na ravnici Mamre dok je sjedio na ulazu šatora za dnevne vrućine: i podiže on oči i pogleda, i gle, tri čovjeka stajahu nedaleko od njega. Čim ih ugleda, potrča s ulaza šatora njima u susret, pokloni se do zemlje. /Postanak 18,1-2

U toj sceni također postoji moment na koji se referira kreator i redatelj serije Dallas Jenkins, kad razgovara s mormonima na mormonskoj radio emisiji. Ovdje daje reklamu mormonima kada govori da su saduceji priznali samo Mojsija (Zakon, tj. Toru), ali ne i ostatak Biblije. Implicira se da nije dovoljno priznati samo Bibliju, nego i Mormonovu knjigu ako ne želite propustiti mnogo toga.

MORMONSKA POZADINA

„Isus“ iz serije „Izabrani“, lažni „Isus“ je onaj kojeg mogu prihvatiti svi, protestanti, rimokatolici, pravoslavni, pa čak i mormoni. Sam Jenkins je izjavio kako vjeruje da ima mnogo braći i sestara među mormonima. Ovaj „Krist“ ne mari jeste li rimokatolik, pravoslavni vjernik, mormon ili Jehovin svjedok. Ne mari za ispravan Isusov nauk, mari samo za vaše srce. Serija ide na izazivanje emocije, umjesto sa ciljem da predoči istiniti sadržaj. Biblija nam kaže da je ljudsko srce iznad svega prijevarno, pogrešan oslonac, i da ga samo Bog proniče. Nema prave ljubavi bez istinitog i zdravog nauka Božje Riječi.

„Pazite na sebe da ne izgubimo ono što smo ostvarili, nego da primimo potpunu plaću. Tko god prestupi Kristov nauk i u njemu ne ostane, nema Boga. Onaj tko ostaje u Kristovu nauku, on ima i Oca i Sina.“ /2. Ivanova 1,8-9

Ovo je samo druga sezona od njih sedam koje planiraju snimiti. A nakon toga u planu imaju snimiti život Josepha Smitha i Knjige mormona. Izvršni direktor (CEO) serije, Derral Eves je mormon. Uz to je stručnjak za društvene medije, dobro zna što radi, a to je da bi seriju mogao koristiti u promotivne svrhe mormonizma.

EVANĐELJE PO IVANU PISALA MARIJA?

Druga sezona započinje s Ivanom koji razgovara s ljudima i prikuplja informacije za evanđelje. Razgovara s desetoro ljudi, od kojih su dvoje Marija Magdalena i Marija, Isusova majka. Zapazite, Marija Magdalena u seriji je pozvana da slijedi Isusa prije Šimuna Petra, što biblijski nije točno. Scena razgovora s Marijom Magdalenom referira se na gnostičko (nepriznato) Evanđelje po Tomi koje pokušava spojiti Isusa i Mariju Magdalenu kao ljubavne partnere, što je više nego sablasno.

Biblija kaže da je sadržaj Evanđelja po Ivanu izvještaj očevica samoga Ivana.

„To je učenik koji ovo svjedoči i koji je ovo napisao: i znamo da je istinito njegovo svjedočanstvo.“ /Ivan 21,24

Dakle, Evanđelje po Ivanu izvještaj je svjedoka koji ga je pisao, a to je sam apostol Ivan. Ivan o sebi govori kao ljubljenom učeniku koji svjedoči svemu što je zapisao.

Također je uznemirujuće u seriji što zadnji stih iz Evanđelja po Ivanu citira Marija, a ne Ivan koji ga je napisao. Ispada kao da je Ivan kopirao Marijine riječi, što je manipulacija biblijskim tekstom, naročito kada u prethodnom stihu Ivan o sebi govori kao izravnom svjedoku onoga što je zapisao u evanđelju.

„A ima još mnogo toga što je Isus učinio i kada bi se sve to zapisalo, mislim da ni sav svijet ne bi mogao primiti knjige koje bi se napisale. Amen.“ /Ivan 21,25

ZAKLJUČNO

Krist „Izabranih“ je lažni Krist koji ne predstavlja pravog Krista iz Biblije. Isus nas je upozorio da će se u posljednjim vremenima pojaviti mnogi lažni kristi i moramo paziti da nas nitko od njih ne prevari, čak ni izmišljeni likovi u popularnim TV serijama, filmovima i emisijama. Istina je da je Jonathan Roumie, čovjek koji glumi Isusa, mason i viteški templar. Krivovjernik kojeg treba razotkriti.

Druga stvar, od kad je serija izašla, ovaj se portret „Isusa“ naširoko zloupotrebljava od strane brojnih kršćana, gotovo da je zamijenio lika kojeg je glumio Robert Powell u filmu „Isus iz Nazareta“ (1977.), kao i glumca Jim Caviezel u filmu Pasja (2004.). Još jedan razlog zašto su filmovi i serije o Isusu toliko opasni, budući da generacije vjernika nakon snimanja poistovjećuju uloge običnih glumaca s Isusom Kristom, što je grijeh, naročito u kontekstu Božje zapovijedi koja kaže da ne pravimo nikakvo obličje bilo čega što je gore na nebu.

Dallas Jenkins, autor i redatelj serije, apsolutni je prevarant i „Juda“ koji nastoji ujediniti kršćane s rimokatolicima i mormonima. Dati nam sliku nekog ekumenskog Isusa kod kojeg prolazi svaki nauk, dokle god nas spaja samo ljubav i stav „Bog poznaje srca“. Glumačka postava „Izabranih“ ima ogroman utjecaj na živote mnogih ljudi koje odvode na krivi put. Moramo dobro paziti, koristiti duhovnu razlučivost i nastojati razotkriti sve nebiblijsko u ovoj seriji, kao i sličnim ekranizacijama života Isusa Krista ili bilo koje druge knjige ili segmenta iz Biblije.

Iznad su navedeni samo neki primjeri onoga što je pogrešno prikazano u seriji u odnosu na novozavjetni izvještaj. Veoma površno, nestručno i nekvalitetno odrađeno za nešto toliko važno kao što je vjerodostojnost evanđelja, što je više nego jasan znak da nije vođeno Duhom Svetim. Scenarij, režija, produkcija, kao ni glumačka postava nisu nadahnuti Božjim Duhom u izvedbi.

Duh Sveti nikad ne vodi u izvrtanje teksta, manipuliranje, krivo predstavljanje i pogrešno tumačenje Božje Riječi. Znamo tko vodi. Đavao ima uvelike prste u ovome.

Stoga budite veoma oprezni kakvim utjecajima se podlažete i što vam oblikuje mišljenje o Božjoj Riječi i Isusu Kristu. Možda vam serija na prvu djeluje dobra i vjerodostojna, ali ove suptilne razlike koje se zamjećuju tek kada poznajete Biblijski tekst, ne mogu vas ostaviti ravnodušnima. Mnogi su zaobilazni putovi koji nastoje zavesti na krivi put, ovo je definitivno jedan od njih, veoma podmuklo odrađeno.

Očito je da serija pridobiva čovjeka na emociju, koristi se emotivnom manipulacijom kako bi okupirala gledateljevu pažnju, više nego što se fokusira na ispravnost sadržaja. Svaki površni poznavalac Biblije neće zamijetiti ove razlike koje nisu nimalo bezazlene u pogledu istinitog nauka, kao i pravog Kristovog karaktera.

A bez ispravnog biblijskog nauka nemate ni ispravni Kristov karakter. A bez istine nemate Krista. A bez Krista nemate ništa, osim lažne interpretacije, zavodništva i propasti.

Više na vezane teme na tagu: IZABRANI.

Ukoliko ne vidite komentare i ne možete kliknuti Like, potrebno je napraviti sljedeće: 1. Logirati se na Facebook i omogućiti korištenje kolačića (cookies). To možete učiniti na linku: https://www.facebook.com/settings/cookie. 2. Uključiti third party cookies u svom browseru. Ako koristite Chrome, to možete učiniti na linku: chrome://settings/cookies. Uključite Block third-party cookies in Incognito.