Karneval – Đavolja parada, ples i likovanje

709
pregleda
karneval maškare fašnik

Karneval je svečano razdoblje uoči korizme u kojem se priređuju povorke maškara, kostimirani i maskirani plesovi, a obilježava se u većini gradova diljem svijeta. Karneval inače vuče poganske korijene iz drevnog Egipta.

Jedan od najpoznatijih karnevala u svijetu obilježava se u Brazilu. Brazilski karneval je dio brazilske kulture i nacionalnog identiteta Brazila koji je povezan sa sambom i obilježavaju ga najveće povorke na svijetu. Najveći karnevali održavaju su u gradovima Rio de Jeneiro, Sao Paulo i Salvador. Svake godine privlače više milijuna posjetitelja, kako domaćih tako i stranih.

Brazil inače spada među najreligioznije države svijeta, s najbrojnijim katoličkim stanovništvom na svijetu. Da apsurd bude veći, na brdu iznad grada Rio de Jeneiro izgradili su najveći kip Isusa na svijetu, tzv. Kip Krista Otkupitelja, dok ispod kipa veselo paradiraju uz poganske ritualne plesove i promociju golotinje i sodomije.

Dakle, Brazil kao najveća rimokatolička zemlja na svijetu, zemlja koja ima najveći kip Krista na svijetu, ujedno je zemlja koja ima i najveći poganski karneval na svijetu. I to govori puno.

ĐAVAO PORAZIO ISUSA!?

Na tom istom najpopularnijem karnevalu na svijetu također se izvodi performans kako je đavao pobijedio Isusa. Đavao doista likuje na ovakvim karnevalima, može raditi što hoće s ljudima koji imaju odnos s mrtvom religijom umjesto živim Bogom. Ali ne još zadugo…

Doduše, papa Franjo je jednom izjavio da je Isusovo djelo na križu neuspjeh. Kao kad je Petar pokušavao zaustaviti Isusa da ne polaže život:

„A on, okrenuvši se, reče Petru: ‘Odlazi od mene, Sotono! Sablazan si mi, jer ti nije na umu što je Božje, nego što je ljudsko.’“ /Matej 16,23

Sotona je već zbačen i poražen na križu! Preostalo mu je kratko vrijeme u kojem nastoji što više ljudi povući u vječnu propast. Ne budite jedan od tih ljudi.

„I bȋ bačen veliki Zmaj, stara zmija koja se zove Đavao i Sotona, zavodnik svega svijeta. Bȋ bačen na zemlju, a s njime bijahu bačeni i anđeli njegovi. I čuh snažan glas gdje govori u nebu: ‘Sada nasta spasenje i sila i kraljevstvo Boga našega i vlast Pomazanika njegova! Jer zbačen je tužitelj braće naše koji ih je dan i noć optuživao pred Bogom našim.’ I oni ga pobijediše krvlju Jaganjčevom i riječju svjedočanstva svojega; i ne uzljubiše život svoj sve do smrti. Zbog toga se veselite, nebesa i vi koji u njima prebivate! Jao vama, stanovnici zemlje i mora, jer đavao siđe k vama s gnjevom velikim znajući da vremena malo ima!“ /Otkrivenje 12,9-12

RIJEČKI KARNEVAL – MASONSKI RITUAL?

Kako diljem svijeta tako se karnevali, povorke, fešte, poklade, maškare održavaju i u gradovima diljem Hrvatske. Rijeka je poznata po međunarodnoj karnevalskoj povorci – odnosno sotoniziranju grada Rijeke. Cijela ceremonija i kostimografija podsjeća na neki sotonistički ritual.

Na videu ispod su tzv. Grobnički dondolaši na riječkom Korzu. Nose karakterističnu odoru, crvenu kariranu košulju od flanela, crne hlače, crne kožnate visoke cipele i debele bijele vunene čarape. Na glavi imaju ovčje krzno sa životinjskom lubanjom (bika ili brava) i rogovima. Lice otkriveno zacrnjeno čađom. Oko vrata crna marama. Ogrnuti su ovčjim krznom, a oko pojasa špagom privezana tri velika zvona. U ruci drže drvenu žuntu – stilizirani buzdovan. Kreću se u paru, međusobno se udarajući u veliko zvono koje svaki od njih nosi vezano na leđima.

U povorci slijede zastavu koju u pravilu nosi jedan od najstarijih članova udruge. Na red i formaciju pazi Meštar (mason!?). Po potrebi može imati jednog ili više pomoćnika. Dondolaši ih u povorci na trasi bespogovorno slušaju, i izvršavaju njihove zapovjedi. Prilikom svakog zaustavljanja Dondolaši formiraju krug i to krećući se u smjeru obrnutom od kazaljke na satu, simbolizirajući povratak u neka davna vremena, povratak svojim korijenima. Krug ili kolo koje formiraju prirodna je obrambena formacija na otvorenom prostoru. U sredini kola vijori se barjak ili zastava koja simbolizira izvorne vrijednosti hrvatskog naroda, obitelj, dom i domovinu. Ujednačenim dondolanjem (zvonjenjem) u kolu iskazuju težnju ka skladnom i sigurnom životu, a podignutim rukama pokazuju odlučnost da brane povjerene im vrijednosti. Nakon kulminacije u formi kola, ono se otvara, skidaju se maske da bi se vidjela ozarena lica Dondolaša i da bi se nesmetano okrijepili i nazdravili svojim domaćinima.

Nedavno smo pisali o masonima u Rijeci i općenito, te sotonističkom spektaklu prilikom proslave Rijeke kao Europske prijestolnice kulture 2020. na linku: https://biblijaiznanost.net/rijeka-epk-2020-ili-novo-masonsko-uporiste/.

OVČICE U ODNOSU NA JARCE

Zanimljivo, ovi dondolaši više liče na jarce s tim rogovima na glavi, nego na ovce iako su odjeveni u ovčje runo. Biblijski su ovčice simbolika za vjerne u Kristu, dok su jarci simbolika za nevjerne. Ovca je plaha i izgubljena. Jarci su buntovni i prilično samostalni, neovisni. Zato se puno lakše vraćaju u tor, dok ovce reagiraju samo na glas svoga pastira.

Za ovcu je karakteristično da je vezana za stado, teško funkcionira sama, što je istovjetno i u slučaju vjernika, koji kad se jednom obrati, teško funkcionira bez ostalih vjernih, budući da smo potrebni jedni drugima da se međusobno potičemo, izgrađujemo, opominjemo, ispravljamo, tješimo, sokolimo i ohrabrujemo dok smo na ovom svijetu. Zbog rogova mnogo više boli kad vas napadne jarac, nego kad vas glavom udari ovčica.

Za razliku od jaraca, ovce su puno više na oprezu od ljudi. Ne slušaju bilo čiji glas, već isključivo glas svoga vođe, u našem slučaju slušamo samo Isusa Krista.

„Zaista, zaista, kažem vam, tko ne ulazi na vrata u tor ovčji, nego se drugdje uspinje, taj je tat i razbojnik, a tko na vrata ulazi, pastir je ovcama. Njemu vratar otvara i ovce slušaju glas njegov. I ovce svoje zove po imenu i izvodi ih. I kad ovce svoje izvede, pred njima ide. I ovce ga slijede jer znaju glas njegov. A za tuđincem neće poći, nego će pobjeći od njega jer tuđinčeva glasa ne znaju.“ /Ivan 10,1-5

Ovca zna da su joj potrebne druge ovce za opstanak, kao i Pastir koji ih vodi i čuva. Zato kad se odvoji od stada i odluta, potpuno je izgubljena u svijetu, ali Isus je ne pušta tako lako, nego traži i vraća natrag u stado.

„Koji to od vas čovjek, ako ima sto ovaca pa izgubi jednu od njih, ne ostavlja onih devedeset devet u pustinji te pođe za izgubljenom dok je ne nađe? I kad je nađe, stavlja je radostan na svoja ramena pa kad dođe kući, pozove prijatelje i susjede govoreći im: ‘Radujte se sa mnom! Nađoh ovcu svoju koja bijaše izgubljena.’“ /Luka 15,4-6

Ovi kostimi dondolaša također su nas podsjetili na to kako krv bikova i jaraca koji su se prinosili kao žrtve u Starom zavjetu nisu bili dovoljni radi očišćenja grijeha – sve do Kristove krvi, Janjeta bez mane.

„A Krist se pojavi kao velesvećenik budućih dobara — po većem i savršenijem šatoru, ne rukotvorenome, to jest ne od ovoga stvorenja, i ne po krvi jaraca i junaca, nego po svojoj krvi — te uđe jednom zauvijek u Svetinju našavši vječno otkupljenje. Jer ako krv bikova i jaraca i pepeo juničin kojim škrope onečišćene posvećuje za čistoću tijela, koliko će više krv Krista — koji po Duhu vječnom samoga sebe bez mane prinese Bogu — očistiti savjest vašu od mrtvih djela za službu Bogu živomu.“ /Hebrejima 9,11-14

Kad se Krist vrati po nas, razvrstat će nas, ovce na desnu stranu, jarce na lijevu; jedne za život vječni, druge za vječnu osudu. Još malo…

„A kad Sin Čovječji dođe u slavi svojoj i svi sveti anđeli s njime, tada će sjesti na prijestolje slave svoje. I sabrat će se pred njim svi narodi, i odvojit će ih jedne od drugih kao što pastir odvaja ovce od jaraca. I postavit će OVCE SEBI ZDESNA, A JARCE SLIJEVA. Tada će kralj reći onima sebi zdesna: ‘Dođite, blagoslovljeni Oca mojega! Baštinite kraljevstvo pripravljeno za vas od postanka svijeta!’… Tada će reći i onima slijeva: ‘Odlazite od mene, prokleti, u oganj vječni što je pripravljen đavlu i anđelima njegovim.“ /Matej 25,31-34.41

Još samo malo i Isus dolazi da nas povede sa sobom u vječnu slavu.

OD KARNEVALA DO KORIZME

Osim Riječkog karnevala, na našim područjima poznat je i Samoborski fašnik kao najvažnija i najveća turističko zabavna manifestacija grada Samobora. Lomače su dio poganskog narodnog običaja, tako se svake godine na lomači spaljuje lutka nekoga tko je izazvao političku kontroverzu. Ove godine su to homoseksualni par u nastojanju da oduzmu osnovno pravo svakog djeteta na majku i oca i postanu mu roditelji br. 1 i 2. O tome više možete naći na poveznici: Sodoma i Gomora – slika uništenja svijeta.

Naravno, ne opravdavamo čin kojim se želi prikazati animozitet i neslaganje s nečim, jednako kao ni prošlogodišnje spaljivanje lutke bivše hrvatske predsjednice Kolinde Grabar-Kitarović. Jednostavno je nevjerojatno da narod koji većinski glasi za kršćanski i poziva se na Krista organizira i sudjeluje u poganskim povorkama i lomačama.

Nije Brazil jedini sa većinskim rimokatoličkim stanovništvom. Vidimo da brojni Hrvati, uredni rimokatolici koji pohađaju mise i obilježavaju katoličke blagdane, jednako pohađaju i karnevalske manifestacije i ne vide nikakav problem u tome.

„A ovo znaj: u posljednjim danima nastat će teška vremena. Jer ljudi će biti sebeljupci, srebroljupci, hvalisavci, oholice, hulitelji, roditeljima neposlušni, nezahvalni, nesveti, bešćutnici, nepomirljivci, klevetnici, neobuzdani, surovi, nedobroljubivi, izdajice, nepromišljenici, umišljenici, LJUBITELJI UŽITAKA više nego ljubitelji Boga. Imaju obličje pobožnosti, ali su se sile njezine odrekli. I njih se kloni!“ /2. Timoteju 3,1-5

Danas paradiramo na karnevalima i slavimo Đavla, a sutra postimo u korizmi. Takav je mentalitet koji je pobožan samo izvana, ali nema silu nad grijehom i užicima ovoga svijeta.

 

O povezanosti karnevala i korizme pročitajte više ovdje: Karneval – uvod u korizmu.

Općenito na temu karnevala sadržaj možete naći ovdje: KARNEVAL.

Komentari

komentari